PROJECTES
ACREDITACIÓ ERASMUS: PROJECTES INTERNACIONALS ERASMUS - ETWINNING



Segons el nostre Pla Erasmus, això ens permetrà enfortir i potenciar els següents objectius:
- Promoure la inclusió social i l’atenció a la diversitat a fi de garantir l’equitat educativa.
- Innovar la metodologia i pedagogia del centre a partir de l’intercanvi transnacional per millorar les competències de l’alumnat i del professorat.
- Millorar la competència lingüística de l’anglès de l’alumnat i el professorat.
- Crear una xarxa d’escoles europees realitzant projectes cooperatius i mobilitats a Europa per potenciar el sentiment de pertinença europea i donar valor a la diversitat cultural.
- Incrementar la competència digital de l’alumnat i professorat realitzant projectes europeus per fomentar la innovació i creativitat.
- Integrar els Objectius de Desenvolupament Sostenible en el Projecte Educatiu de Centre implicant la comunitat educativa i els centres de cooperació europeus per esdevenir ciutadans sostenibles.
Som centre eTwinning reconegut a nivell europeu i model per a altres centres.
– Centre educatiu inclusiu i innovador
– Compromesos amb un model de lideratge compartit
– En la cooperació i treball en equip.
– Els alumnes esdevenen agents de canvi.
– Fem formació a mestres i professors d’altres centres.
PROJECTES INTERDISCIPLINARIS
PROJECTE D'INNOVACIÓ PEDAGÒGICA araART
El Programa d’innovació pedagògica “araArt” neix amb la finalitat de fomentar i posar en valor projectes artístics que es porten a terme en el si d’un centre d’educació infantil, primària o secundària, en col·laboració amb una escola artística, un equipament cultural, o institucions, entitats i associacions artístiques, en el nostra cas amb l’espai artístic “La Volta” de Navàs, per promoure l’equitat i la qualitat del sistema educatiu reflectida en la millora de les capacitats i competències de l’alumnat participant.
El programa d’innovació “araArt” promou la transformació dels centres educatius a partir de les arts.
Els objectius del Programa d’innovació pedagògica “araArt” són:
- Potenciar les arts per millorar les capacitats i les competències bàsiques de l’alumnat d’educació infantil, primària i secundària, i contribuir a estructurar el seu pensament.
- Generar situacions d’aprenentatge vinculades a les arts que afavoreixin l’aprenentatge de l’alumnat, tot atenent la diversitat i fomentant la inclusió.
- Promoure l’obertura i les aliances dels centres amb l’entorn i contribuir a desenvolupar estratègies de projecció externa.
- Fomentar el gust per les arts entre la comunitat educativa i aportar futur públic per a les arts i la cultura.
- Generar oportunitats per detectar i promoure el talent en l’àmbit de les arts tot atenent la diversitat.
- Contribuir a la formació del professorat a través de la col·laboració dels mestres i professors del sistema educatiu amb el professorat dels ensenyaments artístics i els professionals de l’àmbit de les arts.
- Generar espais de treball en xarxa entre els centres educatius.
PROJECTE AICLE
L’AICLE (aprenentatge integrat de contingut i llengua estrangera), en anglès CLIL (content and language integrated learning), és una metodologia que promou l’ús de la llengua estrangera per a l’ensenyament i aprenentatge de matèries diferents de la mateixa llengua en qüestió.
Al Col-legi Sant Josep fem a tota la primària:
PROJECTE CONNECTEM

CONNECTEM és un projecte d’Educació Primària, propi de la nostra escola, on potenciem l’aprenentatge de presa de decisions, de tractament de la informació i d’autoavaluació per conèixer què sabem, què no sabem i com podem plantejar-nos nous objectius.
Creiem en la necessitat de vetllar per la formació integral de la persona en el desenvolupament de les competències per a la vida.
PROJECTE D'EMPRENEDORIA
