ACOLLIMENT DIGITAL

Dins la benvinguda digital al centre,  tant a l’alumnat, família com al professorat es realitzen les accions següents:

Informació i ús dels serveis digitals:

  1. Alta inicial al clickedu d’alumnes, famílies i professorat. (se’ls fa arribar manual d’accés)
  2. Alta al domini de l’escola @sjn.cat
  3. Informació de la web i les xarxes socials
  4. Signatura de documentació relativa a l’àmbit digital

 

Tot l’alumnat  rep a començament de curs, des de tutoria, o des de secretaria, si l’alumne o professorat és nou al centre, les claus d’accés al clickedu, gmail corporatiu. Es fa un repàs a la tutoria de l’accés al classroom i les funcions principals d’ús.

Les famílies reben informació sobre el funcionament de clickedu a les reunions de principi de curs. També disposen, dins del mateix clickedu, d’un repositori més específic de videotutorials i disposen del suport de la secretaria acadèmica per tot el que es necessiti en l’ús de la plataforma. Reben també documentació relativa a l’àmbit digital per signar (Targeta Alfa) on s’hi inclou la política de privacitat, tractament de la informació i imatges, les eines tecnològiques ulititzades amb les seves polítiques de privacitat pròpies, entre altres:

 

TARGETA ALFA

 

El professorat rep informació sobre diferents aspectes digitals del centre. És per això que disposem d’un pla d’acollida digital per als docents.

SERVEIS DIGITALS

PLATAFORMA CLICKEDU

Clickedu gestiona informació confidencial a la qual només han de poder accedir-hi certes persones; per això hem aplicat mesures de seguretat extraordinàries que us expliquem tot seguit.

Tot i que cadascú té les seves preferències, per garantir la màxima compatibilitat entre el navegador i Clickedu us recomanem l’ús de les últimes versions de Mozilla FirefoxGoogle Chrome o Opera.


 

 

ACCÉS:

1. Obriu el navegador d’Internet.

2. Introduïu l’adreça per entrar a Clickedu corresponent a la vostra escola (exemple: https://escola.clickedu.eu/).
Entrareu a una pantalla on Clickedu, per identificar-vos, us demanarà el nom d’usuari i la contrasenya. Aquesta informació us la facilitarà l’escola.

3. Introduïu aquestes dades i cliqueu Inicia.

Si les dades introduïdes són correctes i sou personal docent o d’administració i serveis anireu a parar a una pantalla on Clickedu us demanarà l’arxiu de pas.

En cas que el nom d’usuari o la contrasenya siguin incorrectes, apareixerà el missatge Usuari o contrasenya incorrectes.

Si no recordeu la contrasenya, cliqueu Has oblidat la contrasenya?, escriviu l’adreça electrònica a la qual està enllaçat el vostre usuari i marqueu la casella Actualment soc usuari de Clickedu i no en recordo la contrasenya.
Si l’adreça coincideix amb la que hi ha a la vostra fitxa d’usuari, s’hi enviarà un correu amb un enllaç. Si hi cliqueu rebreu un altre missatge amb la nova contrasenya.
Si us apareix un missatge dient-vos que l’adreça no es troba en el sistema o que hi ha dos usuaris amb la mateixa adreça, contacteu amb l’escola a8022288@xtec,cat a l’atenció de: SECRETARIA ACADÈMICA

4. Busqueu l’arxiu de pas al dispositiu per seleccionar-lo.

Si no teniu arxiu de pas, Clickedu us pot ajudar a crear-ne un (ho expliquem més endavant, a la tasca Sol·licitar un arxiu de pas). No hi ha dos arxius de pas iguals; cada usuari en té un de propi, individual i intransferible. És important que el guardeu amb molta cura i que n’impediu l’accés a tercers. També us recomanem que en conserveu una còpia en un suport fàcil de transportar, com una memòria USB, perquè sempre el tingueu a l’abast quan el necessiteu.

5. Cliqueu Acceptar.

Si apareix el missatge Arxiu de pas incorrecte, l’arxiu que heu triat no és el que Clickedu esperava. Us recomanem que ho torneu a intentar o us poseu en contacte amb nosaltres, us ajudarem en el procés.

Si l’arxiu de pas és el correcte, accedireu a la pàgina principal de Clickedu.

ACCÉS DES DE L’APP

RECUPERACIÓ CONTRASENYA

SERVEIS DIGITALS

GSuite

Google Suite, és un paquet ofimàtic de Google que agilitza la publicació de continguts amb Google Classroom, gestió de documents amb Google Drive, i treball amb eines com Docs i altres.

GSuite ens permet la comunicació docents-alumnat ja que cada usuari (docent o alumne) compta amb un compte acabat en usuari@sjn.cat.

Per no suplantar identitats els professors tenen nom.cognom i els alumnes tenen inicial del nom+cognom.

 

TUTORIALS CLASSROOM

ACCÉS

REALITZACIÓ DE TASQUES

CANALS DE COMUNICACIÓ

A l’escola utilitzem diversos canals de comunicació:

Comunicació família-escola

El canal de comunicació oficial entre la família i l’escola es realitza mitjançant la plataforma educativa clickedu.

Més info: SERVEIS DIGITALS

Pàgina web

 

La pàgina web del centre https://www.sjn.cat és el canal més oficial per presentar qualsevol notícia que pugui ser d’interès a la comunitat educativa del Sant Josep.

 

És una pàgina molt activa on asiduament s’hi publica informació per a famílies, alumnes, nous alumnes, docents o altres.

Consta de diverses seccions on les que cal destacar:

  1. QUI SOM
  2. PROJECTE EDUCATIU
  3. PROJECTES ERASMUS+
  4. PROJECTES eTWINNING
  5. CURS 22-23
  6. PREINSCRIPCIONS
  7. BLOCS
  8. MENJADOR ESCOLAR
  9. DOCUMENTACIÓ
  10. GALERIA
  11. NOTÍCIES
  12. PREMIS
  13. CONTACTAR AMB NOSALTRES

 

Xarxes socials

Principalment s’hi publica el que es fa al centre durant el curs.

 

EINES TECNOLÒGIQUES I MATERIAL

NOFC, normativa àmbit digital

PEC, aspectes àmbit digital